نمک آبرود کجاست ؟ (آب و هوا، جاذبه ها)

نمک آبرود یکی از شهرهای توریستی وگردشگری در شمال کشور است. این شهر در بین چالوس و تنکابن قرار دارد. این شهر جزء مناطق شناخته شده و معروفی است که همواره در طول سال پذیرای مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور می باشد. طبیعت زیبا و دلپذیر این قسمت به همراه جاذبه های توریستی که دارد، مقصد بسیاری از مسافران است. نمک آبرود در اصل یک شهرک گردشگری است که در استان مازندران قرار دارد. اگر شما نیز قصد سفر یا سرمایه گذاری در حوزه ویلا در نمک آبرود را دارید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نمک آبرود کجاست؟

نمک آبرود برای سفر و گردشگری بسیار مناسب است. در ساخت این شهرک اهداف بلند مدتی را در نظر گرفته اند که در طول این سالها مقدار زیادی از آنها تحقق یافته است. در طول سالیانی که از ساخت آن می گذرد، این شهرک سال به سال جان گرفته و پیشرفت کرده است. نمک آبرود یکی از مناطق لوکس و تفریحی در استان مازندران محسوب می شود. برای دسترسی به این شهرک زیبا، کافیست مسیر جاده چالوس را به پیش گیرید و بعد از رسیدن به شهرستان چالوس، مسیر غربی آن را انتخاب کنید و بعد از طی 12 کیلومتر مسافت به نمک آبرود خواهید رسید. نمک آبرود به دو قسمت توریستی و مسکونی تقسیم بندی می شود. بخش مسکونی آن آزاد بوده و همه افراد بصورت رایگان می توانند وارد این بخش شوند و جاذبه های گردشگری آن را تماشا کنند. اما در بخش توریستی آن باید مبلغی به عنوان حق ورود پرداخت شود تا بتوان از مکان های متنوع آن دیدن کرد.

نقشه نمک آبرود
عکس نقشه نمک آ

تاریخچه نمک آبرود

این شهرک در سال 1367 در استان مازندران در حدفاصل دریا و جنگل ساخته شد. این شهرک در زمینی به وسعت 650هکتار بنا شده است. در ساخت این شهرک دو هدف عمده دنبال می شد. یکی اینکه بتوانند اقامتگاه تفریحی مناسبی که تمام معیارهای یک تفرجگاه اصولی را دارا است، بسازند. از طرف دیگر می خواستند تا فشار جمعیتی گردشگران را کم کنند. به دلیل ورود گردشگران زیاد به استان مازندران، به یکباره فشار زیادی به شهرهای توریستی آن وارد می شد که ساخت نمک آبرود توانست تا حدود زیادی از این فشار جمعیتی را به خود جذب کند. توسعه نمک آبرود در سال های اخیر با اشتغال زایی و جذب سرمایه همراه بود که در نوع خود قابل تحسین است.

آب و هوای نمک آبرود

در جنوب نمک آبرود رشته کوه های البرز قرار دارد و از شمال به دریای خزر می رسد. چنین موقعیتی باعث گردیده تا آب و هوای خاصی در این منطقه شکل بگیرد. این شهر در فصول مختلف سال آب و هوای متفاوتی را تجربه می کند. در زمستان به دلیل ورود سامانه های بارشی و باد از سمت سیبری، این منطقه آب و هوای سردی به خود می گیرد. در زمستان بارش برف تمام قسمت های آن را سفید پوش می کند. در تابستان ها به دلیل ورود سامانه های مدیترانه ای به این منطقه، شاهد آب و هوای مرطوب و شرجی هستیم. به دلیل ورود سامانه های مختلف به این شهر، شاهد آب و هوای مختلفی هستیم. مسافرانی که در طول یک سال چندین مرتبه وارد این شهر شده اند، دریافته اند که این شهر در فصل های مختلف آب و هوای کوهستانی، شرجی و سرد را تجربه می کند.

طبیعت زیبای نمک آبرود

مردم ما مقصد های مختلفی برای سفر انتخاب می کنند. عده ای از شهروندان کشور ترجیح می دهند تا از مناطق تاریخی و باستانی کشور دیدن کنند به همین خاطر راهی استان های اصفهان و شیراز می شوند. اما برخی دیگر عاشق دریا و جنگل و سرسبزی هستند. اینگونه از افراد ترجیح می دهند تا از شادابی و نشاطی که طبیعت به آنها عرضه میدارد بهره مند گردند. نمک آبرود یکی از نقاط استان مازندران است که به عاشقان طبیعت پیشنهاد می گردد. آب و هوا و شرایط اقلیمی در نمک آبرود به گونه ای است که میزان شرجی بودن هوا در آن کم بوده و کسانی که آب و هوای شرجی چنان باب میل شان نیست، میتوانند به این شهرک مسافرت کنند و از جاذبه های طبیعی و توریستی آن بهره مند گردند. مسافران می توانند برنامه سفر خود را به گونه ای تنظیم کنند که فرصت کافی برای بازدید از دریا و جنگل و کوهستان را داشته باشند و از مناظر چشم نواز و خارق العاده آن لذت ببرند.

جاهای دیدنی نمک آبرود

هر نقطه از نمک آبرود دارای جاذبه های منحصر بفردی است که در نوع خود بی نظیر می باشد. این منطقه از مازندران یکی از بخش های توریست پذیر محسوب می شود که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. علاوه بر جاذبه های طبیعی که دارد، دارای جاذبه های توریستی دیگری نیز می باشد که در طول این سالیان دراز احداث شده اند. نمک آبرود دارای پارک های جنگلی با درختان سرسبز و تنومندی است که ارزش چندین بار دیدن را دارند. این منطقه مجهز به امکانات رفاهی است. امکاناتی نظیر مراکز خرید، رستوران ها، پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته شده است. با توجه به اهمیت این بخش در حوزه گردشگری، قصد داریم تا در مورد جاهای دیدنی این منطقه بیشتر بدانیم.

تله کابین نمک آبرود

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری نمک آبرود تله کابین آن می باشد. تله کابین از فراز جنگل ها و کوههای منطقه عبور می کند. دیدن مناظر زیبا از آن ارتفاع باعث می گردد که بینندگان به وجد بیایند. مجموعه تله کابین در قسمت جنوب شرقی نمک آبرود قرار گرفته است. تله کابین نمک آبرود طولی به مسافت 2 کیلومتر دارد. گردشگران زیادی از تله کابین دیدن می کنند و سوار آن می شوند. بسیاری از طبیعت دوستان ترجیح می دهند تا مسیر رفت را با تله کابین به بالا بروند و موقعی که آنجا رسیدند یک طبیعت گردی اساسی داشته باشند. دیدن طبیعت زیبا و بکر آنجا می تواند بسیار لذت بخش باشد. از بالای تله کابین مناظر دریای خزر و کوههای پوشیده از درخت به وضوح نمایان است.

سورتمه نمک آبرود

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری نمک آبرود تله کابین آن می باشد. تله کابین از فراز جنگل ها و کوههای منطقه عبور می کند. دیدن مناظر زیبا از آن ارتفاع باعث می گردد که بینندگان به وجد بیایند. مجموعه تله کابین در قسمت جنوب شرقی نمک آبرود قرار گرفته است. تله کابین نمک آبرود طولی به مسافت 2 کیلومتر دارد. گردشگران زیادی از تله کابین دیدن می کنند و سوار آن می شوند. بسیاری از طبیعت دوستان ترجیح می دهند تا مسیر رفت را با تله کابین به بالا بروند و موقعی که آنجا رسیدند یک طبیعت گردی اساسی داشته باشند. دیدن طبیعت زیبا و بکر آنجا می تواند بسیار لذت بخش باشد. از بالای تله کابین مناظر دریای خزر و کوههای پوشیده از درخت به وضوح نمایان است.

سورتمه نمک آبرود

اگر تا به حال تجربه سورتمه سواری را نداشته اید، پیشنهاد می کنیم که حتماً سورتمه نمک آبرود را امتحان کنید. کسانی که تجربه سورتمه سواری در این مکان را دارند، همواره از خاطره خوش و جذابی که برای آنها داشته تعریف می کنند. مسیر سورتمه را به گونه ای طراحی نموده اند که مناظر زیبا و جذابی از جلوی دیدگان بازدید کنندگان می گذرد. مسیر این سورتمه طولی به مسافت 1250 متر دارد که از بین جنگل ها و کوه ها می گذرد و لحظات مهیجی را برای مسافران خلق می کند.

پل معلق نمک آبرود

پلی را تصور کنید که از فراز جنگل ها و درختان عبور می کند و منظره خارق العاده ای را به نمایش می گذارد. اگر مایل هستید تا چنین تجربه مهیجی داشته باشید و از ارتفاع 45 متری جنگل و درختان را در زیر پای خود ببینید، پیشنهاد ما به شما این است که از پل معلق نمک آبرود حتماً دیدن فرمایید. این پل طولی معادل 200 متر دارد و یکی از مسیر های هیجان انگیز برای مسافران و گردشگران محسوب می شود.

زیپ لاین نمک آبرود

زیپ لاین نیز یکی از جاهای دیدنی و توریستی نمک آبرود است. افرادی که به این گونه از تفریح ها علاقه دارند، زیپ لاین نیز یکی از گزینه های انتخاب آنها به حساب می آید. این تفریح مناسب کسانی است که ترس از ارتفاع ندارند زیرا مسیر زیپ لاین در بین دو قله کشیده شده است. این تفریح بسیار مهیج بوده و باعث می گردد تا میزان ترشح هورمون آدرنالین در بدن افزایش یابد و درجه هیجان را در انسان بالا ببرد.

پرواز تفریحی نمک آبرود

پرواز های تفریحی یکی دیگر از گزینه هایی است که به افرادی که دنبال هیجان هستند، پیشنهاد می شود. اگر پل معلق و زیپ لاین را امتحان کردید و به دنبال هیجان بیشتری هستید، بهتر است تا پروازهای تفریحی که توسط پرنده های مجموعه انجام می شود را نیز امتحان کنید. پرنده های موجود در مجموعه شامل پاراگلایدر، چتر، کایت و بالکرد هستند. شما می توانید با توجه به علاقه خود یکی از این پرنده ها را انتخاب نمایید و بر فراز دریا و جنگل به پرواز درآیید و تجربه ای متفاوت از این سفر داشته باشید.   

پینت بال نمک آبرود

اگر ترس از ارتفاع دارید و نمی خواهید تفریحات با هیجان بالا را انجام دهید، پیشنهاد ما این است که بازی هایی مثل پینت بال را در لیست تفریحات خود قرار دهید. زمین پینت بال نمک آبرود را می توان به جرات، جزء بزرگترین زمین های این بازی در کل کشور دانست. محیط بازی به گونه ای طراحی شده که بازیکنان در یک محیط جنگلی به مبارزه با یکدیگر می پردازند. محیط این مجموعه بسیار جذاب بوده و تجربه ای متفاوت را برای شما به ارمغان می آورد.

باشگاه تیراندازی نمک آبرود

تیراندازی ورزشی فکری و هیجان انگیز است.  این ورزش علاقمندان مخصوص به خودش را دارد. افرادی که به این قبیل تفریحات رجوع می کنند، معمولاً به دنبال مکان دنج و آرامی هستند تا اوقات فراغت خود را بگذرانند. تیر اندازی برای افزایش قدرت ذهنی بسیار مناسب می باشد. برای تیراندازی باید تمرکز کافی داشت باشید تا بتوانید نقاط مهم را مورد هدف قرار دهید. این رشته به بخش های مختلفی مانند تیر اندازی با تیروکمان و تپانچه تقسیم بندی می شود. در هنگام تیر اندازی رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری می باشد.

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

هر موقع از سال زمان مناسبی برای سفر به نمک آبرود است. نمک آبرود در تمام فصول سال جاذبه های متنوع خودش را دارد. فصل بهار و تابستان زمان مناسبی برای سفر به این منطقه است. در این فصول هم می توانید از جاذبه های طبیعی این شهر لذت ببرید و هم از تفریحات موجود در مجموعه توریستی مستفید شوید. در فصل پاییز هوا رو به سردی می روی و این شهر نیز سرد می شود و برای رفتن به آن، حتماً لباس گرم همراه خود ببرید. در فصل زمستان قسمت های مرتفع این شهر پوشیده از برف می شود. در فصل زمستان برخی از تفریحات مجموعه به دلیل بارندگی و برف تعطیل می شوند. راه دسترسی به این منطقه در هنگام برف و یخبندان دشوار می باشد و در بسیاری موارد راه های مواصلاتی مسدود می گردد. بهتر است زمان سفر خود را در بهار و تابستان قرار دهید.

خرید ویلا در نمک آبرود

نمک آبرود یکی از شهرک های توریستی و مهم استان مازندران می باشد. این شهرک جزء مناطق لوکس و درجه یک استان محسوب می گردد که در آن تمام امکانات لازم برای زندگی و تفریح محیا شده است. در این شهر مکانهای گردشگری فراوانی وجود دارد که در نوع خود بی نظیر هستند. با توجه به ویژگی هایی که این شهرک دارد، خرید و فروش ویلا در آن بسیار انجام می شود. سرمایه گذاران زیادی تمایل دارند تا در این قسمت در حوزه ویلا سرمایه گذاری کنند. قیمت ویلا در این منطقه، بصورت سالانه بالا می رود و برای کسانی که در حوزه سرمایه گذاری فعالیت می کنند، بهترین منطقه محسوب می شود.

قیمت ویلا در نمک آبرود

نمک آبرود دارای امکانات رفاهی و تفریحی بیشماری است. وجود این امکانات باعث گردیده تا قیمت ویلا نیز در این منطقه بالا باشد. ویلاهایی که در نمک آبرود قرار دارند هم به دریا و جنگل نزدیک هستند و از طرف دیگر فاصله کمی با جاهای تفریحی و توریستی دارند. این ویژگی ها بعلاوه ی نزدیکی به تهران باعث شده است تا قیمت ویلا سالانه رشد چشمگیری داشته باشد.

کلام آخر

نمک آبرود یکی از مناطق شناخته شده و توریستی استان مازندران می باشد. در این شهرک نمک آبرود شاهد جاذبه های طبیعی و توریستی متنوعی هستیم. سالانه تعداد زیادی مسافر و گردشگر از این منطقه دیدن می کنند. وجود مکان های تفریحی و تجاری مختلف در این شهرک باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه گذاران به فکر ورود به این بخش از مازندران باشند. سرمایه گذاری در حوزه خرید و فروش ویلا یکی از موارد آینده دار و پرسودی می باشد که جزء پتانسیل های این شهرک محسوب می گردد.

آیا نمک آبرود برای خرید ویلا مناسب است ؟

نمک آبرود یکی از بهترین نقاط شمال برای خرید ویلا به حساب می آید. جاذبه های گردشگری و مجهز بودن به امکانات رفاهی موجب شده متقاضیان زیادی برای خرید ویلا به این منطقه بیایند.

برای خرید ویلا در نمک آبرود به کجا مراجعه کنیم ؟

برای مشاوره و خرید ویلا شما میتوانید از طریق املاک موسوی براحتی با قیمت های روز و ویلا های مختلف اطلاعات مورد نظر را کسب نمایید.

‫3/5 (2 امتیاز )
‫3.7/5 (3 امتیاز )

آگهی های ویژه

ویلا دوبلکس 350 متری سند دار و شهرکی قواره اول جنگل

  • متــــراژ350 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا200 متر
  • موقعیتجنگلی
2,200,000,000 تومان / اقساط
تماس با مشاور

ویلا مدرن هوشمند و مبله قواره اول جنگل الیمالات

  • متــــراژ350 متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا250 متر
  • موقعیتجنگلی
2,300,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا در مازندران 250 متر زمین

  • متــــراژ۲۵۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۶۰ متر
  • موقعیتجنگلی
900,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا فلت مدرن 350 متری سند دار و استخر دار در منطقع برند

  • متــــراژ350 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا150 متر
  • موقعیتجنگلی
1,500,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا فلت منطقه برند

  • متــــراژ۲۰۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۰۰ متر
  • موقعیتجنگلی
800,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا مدرن 600 متری با درختان قدیمی 100 ساله

  • متــــراژ600 متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
3,000,000,000 تومان / اقساط
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس مشجر و فول مبله واقع در نوار جنگلی

  • متــــراژ400 متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا250 متر
  • موقعیتجنگلی
2,200,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس استخر دار و شهرکی 270 متری چمستان

  • متــــراژ۲۷۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۲۴۰ متر
  • موقعیتجنگلی
2,300,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس لاکچری مستندات کامل فول فرنیش استخر 4 فصل

  • متــــراژ۳۵۰ متر
  • شهررویان
  • زیر بنـــا۳۰۰ متر
  • موقعیتجنگلی
6,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا باغ 400 متری استخر دار و شهرکی نور

  • متــــراژ400 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا210 متر
  • موقعیتجنگلی
3,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور