روستای زیبای بهدشت از توابع چمستان (قطعه ای از بهشت)

استان مازندران با جاذبه های توریستی و تفریحی بیشماری که دارد، همواره در ابتدای لیست مسافرت قرار می گیرد. مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور به این خطه زیبا و رویایی سفر می کنند و از طبیعت آنجا لذت می برند. طبیعت شمال به 3 دسته دریا، جنگل و کوهستان دسته بندی می شود. هرکدام از این دسته ها، زیبایی ها و جذابیت های مختص به خود را دارند. طبیعت شمال کشور پاسخگوی تمام سلیقه ها است و امکانات و جاذبه های آن به گونه ای است که هیچ مسافری از سفر به این منطقه پشیمان نمی شود. از بین مناطق زیبای مازندران، روستای بهدشت جایگاه خاصی دارد و به دلیل طبیعت منحصر بفرد آن علاقمندان زیادی در بین مسافران و گردشگران دارد. بهدشت نیازی به تعریف ندارد، طبیعت زیبا و بکر آن به همراه آب و هوای مطبوع و دلپذیر، خود گویای خوبی های این روستا است. در ادامه این مطلب به معرفی کامل این روستای قشنگ می پردازیم و با جاهای دیدنی آن بیشتر آشنا می شویم.

بهدشت کجاست؟

اگر گذرتان به چمستان خورده باشد، حتماً بهدشت را نیز دیده اید. روستای زیبای بهدشت از توابع چمستان است. این روستا دارای مناظر طبیعی سرسبز به همراه چشم اندازی از کوهستان است که تصویری رویایی را در ذهن بیننده نقش می بندد. اگر هوای شرجی را دوست ندارید و به دنبال یک منطقه با آب و هوای مطبوع و خنک هستید، بهدشت مناسب ترین گزینه است. از بابت دسترسی به امکانات رفاهی و شهری، بهدشت در موقعیت مناسبی قرار دارد و با طی مسافت کمی می توان از این امکانات بهره مند شد.

تاریخچه بهدشت

به دلیل نزدیکی به چمستان و سایر نقاط مازندران، تاریخچه این روستا نیز از مناطق مجاور خود تاثیر پذیرفته است. حال ممکن است برایتان سوالی پیش آمده باشد که وجه تسمیه بهدشت چیست و چرا به اسم نامگذاری شده است. در این مورد نظریات مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. بهدشت از دو واژه (به) به معنای خوب و (دشت) به معنی پهنای وسیع تشکیل شده است. به احتمال زیاد دلیل این نامگذاری، به خاطر موقعیت جغرافیایی و مکانی این ناحیه است.

آب و هوای بهدشت

برای سفر به شمال باید چتر و لباس های بارانی به همراه داشته باشید. در تمام فصول بارندگی های پراکنده ای در این خطه دیده می شود. بهدشت بر خلاف سایر نقاط مازندران آب و هوای شرجی ندارد دلیل آن هم این است که در فاصله 200 کیلومتری از دریا قرار دارد. فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان در بهدشت زیبایی های مختص به خود را دارد. علاقمندان به بهدشت در هر فصلی می توانند به این منطقه سفر کنند و از زیبایی های آن لذت ببرند.

  • بهار
    بهار بهدشت بسیار رویایی و زیبا است. در این فصل زمستان دیگر رخت سفر می بندد و این خطه را ترک می کند و جای خود را به بهار و سرسبزی هایش می دهد. درختان در این فصل شکوفه می زنند و نوید یک سال پر بار را به طبیعت می دهند. هوا آرام آرام رو به گرمی می رود و دیگر از سرمای زمستان خبری نیست. کرسی ها جمع می گردند و پنجره خانه ها دوباره گشوده می شوند و هوای دلپذیر بهاری در محیط خانه می پیچد. فصل بهار زمان مناسبی برای سفر به بهدشت است. طبیعت و جانوران این منطقه با شادمانی و سرمستی از خواب سنگین زمستانی برمیخیزند. حیواناتی که به خواب زمستانی رفته بودند با آمدن بهار از خواب بیدار می شوند و به دامان طبیعت می روند تا از نعمت هایی که در اختیار آنها قرار می گیرد استفاده نمایند. فروردین و اردیبهشت ماه بهدشت خیلی دیدنی و جذاب است. در گوشه گوشه بهدشت در دامنه های کوه های سرسبز، گل های زیبایی شروع به روییدن می کنند و منظره ای رنگارنگ به مشتاقان خود هدیه می دهند. این فصل بهترین و مطبوع ترین هوا را دارد و زمان مناسبی برای سفر می باشد. البته از بارندگی های بهاری نباید غافل شد. آسمان سخاوت خودش را به طبیعت بهدشت در این فصل ارزانی می دارد و زمین ها و جنگل ها را سیراب می نماید.
  • تابستان
    تابستان با آمدن خود به بهدشت، این پیام را به بهار زیبا می دهد که دیگه موقع رفتن است. بهار کوله بار خود را جمع می کند و می رود تا سال دیگر به این روستا بازگردد و با زیبایی های خود، طبیعت را غافلگیر و شگفت زده کند. شکوفه های درختان در این فصل دیگر بزرگ شده و به میوه های خوشمزه ای تبدیل شده اند. مناطق شمالی بخصوص بخش هایی که در نزدیکی دریای خزر قرار دارند از آب و هوای شرجی در تابستان برخوردار هستند. ولی قضیه در بهدشت به گونه دیگری است. تابستان این منطقه شرجی نیست، بلکه آب و هوایی خنک و فرح بخشی دارد که موجب شده تا مسافران زیادی به آنجا به خاطر هوای خوبش، سفر کنند. پیاده روی و گردش های گروهی در این فصل بسیار صورت می گیرد. فصل تابستان مناسب خانواده هایی است که دانش آموز دارند. در این فصل چنین خانواده هایی می توانند با خیال آسوده به بهدشت سفر کنند و فرزندان خود را نیز به همراه بیاورند و به دور از دغدغه های درس و مدرسه، اوقات خوشی را در آنجا سپری نمایند. تابستان بهدشت این زمینه را فراهم نموده که گردشگران به گشت و گذار در طبیعت زیبا و بکر آن بپردازند. طبیعت بهدشت در این فصل، به کار و تلاش مضاعفی روی آورده است تا از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد و خود را برای فصول سرد سال آماده و تقویت بخشد. در سفر به بهدشت از میوه های تابستانی آن غافل نشوید. آلبالو، شلیل، گیلاس، سیب و میوه های جنگلی در این ناحیه می رویند. میوه ای ذکر شده دارای خواص بیشماری هستند که در طبیعت بهدشت رشد کرده و از آب و هوای آن تغذیه نموده اند. با توجه به خاک حاصلخیزی که بهدشت دارد، زمینه مناسبی برای رشد انواع میوه های فراهم نموده است.
  • پاییز
    فصل پاییز در بهدشت واقعاً دیدنی است. در این فصل رنگ سبز درختان به تدریج به زرد، قرمز و نارنجی متمایل می شود. جنگل های بهدشت در این فصل رنگارنگ می شوند و با رنگ های چشم نواز خود شگفتی می آفرینند. در اواسط پاییز، درختان برگ های رنگارنگ خود را از شاخه های خویش تکان می دهند و آنها را روی زمین می گسترانند. هوا در این فصل رو به خنکی و سردی می رود. پرندگان در آسمان پاییزی به این سو و آن سو پرواز می کنند و حرکات وصف نشدنی و احساسی را به نمایش می گذارند. حیوانات جونده در این فصل مشغول به ذخیره سازی غذا می شوند تا در زمستان گرسنه نمانند. در گوشه و کنار جنگل های بهدشت، لانه های این موجودات ریز و درشت دیده می شود که در سرپناه خود در حال رفت و آمد هستند. دوستداران طبیعت این فصل را برای سفر به بهدشت انتخاب می کنند تا به خواب رفتن تدریجی طبیعت را از نزدیک نظاره گر باشند.
  • زمستان
    بهدشت در زمستان سرد می شود و دیگر زمان این می رسد تا کرسی ها و بخاری ها وارد منازل شود. در این فصل دیگر خبری از گرمای طبیعت نیست و همه جا توسط برف سفید پوش می شود. درختانی که در فصل پاییز برگ های خود را تکانیده بودند، اینک پذیرای دانه های سفید و بلورین برف هستند. در طول زمستان، این دانه های برف میهمان شاخ و برگ درختان بهدشت می باشند. بارش برف زمستانی بهدشت را یک دست سفید پوش می کند. طبیعت بهدشت، رخت سفید زمستانی را به مدت سه ماه بر تن خواهد داشت. در هنگام صبحگاهی مه غلیضی فضای بهدشت را می گیرد و منظره رویایی بوجود می آورد. رودخانه ها و آب های جاری که در حاشیه این روستا قرار دارند یخ می زنند و همچون سطحی بلورین خودنمایی می کنند. این درست است که طبیعت بهدشت در زمستان به خواب می رود، ولی این بدان معنا نیست که مردمان اینجا از کار و کوشش دست می کشند. مردمان سخت کوش بهدشت در این فصل نیز تلاش و تکاپوی خود را دارند و مسافرانی که به این روستا می آیند را با آغوش باز پذیرا هستند.

طبیعت زیبای بهدشت

بهدشت دارای طبیعت زیبا و بکری است که زیبایی های خارق العاده ای دارد. در هر قسمت این ناحیه مکان های طبیعی بیشماری وجود دارد که تحسین هر بیننده ای را به خود جلب می کند. کوهستانهای پوشیده از جنگل یکی از مکان های طبیعی و زیبایی است که گردشگران و طبیعت دوستان بیشماری را به سمت خود می کشاند. جنگل های بهدشت تاثیر بسزایی در تمیزی و معتدل کردن هوای پیرامون خود دارند. پیاده روی و گردش در این طبیعت زیبا حس و حال دیگری به آدمی می دهد. از امتیازات دیگر بهدشت فاصله 200 متری آن از سطح دریاست که باعث شده موقعیت جغرافیایی ویژه ای در این نقطه شکل بگیرد و پوشش گیاهی منحصر بفردی را تشکیل دهد. در ادامه این مطلب به ویژگی های طبیعی این ناحیه می پردازیم که هرکدام از آنها جذابیت های مختص به خود را دارند.

  • جنگل های بهدشت
    پوشش جنگلی بهدشت زمینه مناسبی را برای زندگی بسیاری از جانداران محیا کرده است به گونه ای که یک اکوسیستم طبیعی در آن در حال جریان است. جنگلهای بهدشت هوای روستا را تمیز می کنند و در فصل تابستان باعث خنک شدن هوای پیرامون روستا می گردد. این جنگل ها با پوشش مناسبی که فراهم کرده اند باعث می شوند تا جلوی تاثیرات قطرات باران بر خاک را بگیرند و همانند یک سایبان از خاک جنگل محافظت نمایند تا خاک منطقه دچار فرسایش نشود. در کل وجود جنگل ها مزایای بیشماری را برای بهدشت فراهم نموده به گونه ای که جلوی سیلاب ها را گرفته و مانع هرگونه آسیبی به روستا می شود.
  • مناطق بکر بهدشت
    بهدشت دارای مناطق بکر و دست نخورده فراوانی است که تا بحال چشم کمتر کسی به آنها خورده است. دریاچه ها و آبند های بیشماری در این منطقه وجود دارد که فضایی رویایی و خارق العاده را در جنگل بوجود آورده اند. برای دیدن مناطق بکر بهدشت باید با یک راهنمای محلی مسیر را ادامه دهید تا بتوانید محل دقیق این جاذبه ها را پیدا کنید.

آداب و رسوم مردم بهدشت

یکی از خصوصیات رفتاری مردم این خطه، مهمان نوازی آنها است. مسافران و گردشگران بیشماری به آنجا سفر می کنند تا آداب و رسوم خاص این مردمان را از نزدیک ببینند. مردم روستا، شب یلدا را در زیر کرسی ها و در کنار جمع گرم خانواده خود زنده نگه می دارند. مراسم نوروز در این روستا با شکوه تر از سایر نقاط تجلیل می شود. مردم با آمدن فصل بهار، لباس های زیبای محلی خود را بر تن می کنند و  به رهگذران و مسافران، مژده آمدن بهار را می دهند.

روستای بهدشت

فاصله تهران تا بهدشت

بهدشت در بین مسیر چمستان به آمل قرار دارد. اگر قصد دارید تا از تهران به بهدشت بروید می توانید 3 مسیر را برای دسترسی به این روستای زیبا انتخاب کنید. مسیر اول از جاده هراز می گذرد که مسافت آن در حدود 211 کیلومتر می باشد. مسیر دومی را می توان از مسیر جاده چالوس پیگیری کرد و نیاز است تا مسافت 229 کیلومتر طی شود. مسیر سومی از جاده هیجان انگیز فیروزکوه عبور می کند و نیاز است تا مسافت 334 کیلومتری طی گردد که در مقایسه با دو مسیر قبلی طولانی تر است.

خرید ویلا در بهدشت

بهدشت با داشتن مناظر طبیعی و امکانات متنوع رفاهی در لیست مناطق پر تقاضا قرار می گیرد و سرمایه گذاران زیادی تمایل دارند تا در این منطقه زیبا اقدام به خرید ویلا نمایند. با توجه به ویژگی های مثبت و وجود پتانسیل های فراوان در این روستا خرید ویلا یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری است.

قیمت ویلا در بهدشت

قیمت ویلا در بهدشت با توجه به امکانات و نزدیکی آنها به مراکز رفاهی و طبیعی تعیین می گردد. ویلاهایی که در نزدیکی بافت روستا قرار دارند از قیمت بالاتری نسبت به مناطق خارج از بافت برخوردار هستند. همچنین ویلاهایی که در نزدیکی مناطق خوش آب و هوای جنگلی قرار گرفته اند و از امکانات قابل قبولی برخوردار هستند، قیمت بیشتری دارند.

کلام آخر

بهدشت یکی از روستاهای جذاب و دیدنی استان مازندران محسوب می گردد که دارای امکان طبیعی و گردشگری بسیاری است. این روستای زیبا مناطق بکر و دیدنی بسیاری را در دل خود جای داده است. با پیمودن مسافتی میتوان خود را از تهران به این بهشت زیبا رساند و در مسیر راه از جاده های زیبای مازندران لذت برد.

‫5/5 (1 امتیاز )
‫4.5/5 (2 امتیاز )

آگهی های ویژه

خرید ویلا استخر دار نور چمستان

  • متــــراژ۳۴۰ متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا۳۳۰ متر
  • موقعیتجنگلی
5,000,000,000 تومان / مبلغ کل
تماس با مشاور

فروش فوری ویلا دوبلکس مدرن 3 خواب

  • متــــراژ۳۷۰ متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا۲۰۰ متر
  • موقعیتجنگلی
1,800,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا نوشهر دوبلکس 400 متری استخر دار و فول فرنیش

  • متــــراژ400 متر
  • شهرنوشهر
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
9,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس نور 300 متری استخر دار و فول فرنیش

  • متــــراژ300 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
5,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا فلت استخر دار و شهرکی 120 متری چمستان

  • متــــراژ۲۵۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۲۰ متر
  • موقعیتجنگلی
2,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس 340 متری هوشمند و شهرکی نوشهر

  • متــــراژ340 متر
  • شهرنوشهر
  • زیر بنـــا270 متر
  • موقعیتجنگلی
8,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس 350 متری سند دار و شهرکی قواره اول جنگل

  • متــــراژ350 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا200 متر
  • موقعیتجنگلی
2,200,000,000 تومان / اقساط
تماس با مشاور

ویلا مدرن هوشمند و مبله قواره اول جنگل الیمالات

  • متــــراژ350 متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا250 متر
  • موقعیتجنگلی
2,300,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا در مازندران 250 متر زمین

  • متــــراژ۲۵۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۶۰ متر
  • موقعیتجنگلی
900,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا فلت مدرن 350 متری سند دار و استخر دار در منطقع برند

  • متــــراژ350 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا150 متر
  • موقعیتجنگلی
1,500,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور