آبگرم لاویج مقصدی پرطرفدار در چمستان شمال

روستای ییلاقی لاویج که در 25 کیلومتری جنوب چمستان واقع شده به دلیل داشتن جنگل های بکر و چشمه های آبگرم شهرت زیادی را کسب کرده است.
برای رسیدن به این روستای زیبا و بهره بردن از آبگرم معدنی آن باید از یک مسیر آسفالته که در 3 کیلومتری جاده چمستان به نور واقع شده است, عبور کنید. در این مسیر پیچ و خم دار از میان دامنه کوه های سرسبز عبور می کنید و شاهد یک جاده رویایی و چشم نواز خواهید بود.

سرتاسر خطه شمال از مناطق زیبا و شگفت انگیز تشکیل شده است. گشت و گذار در این منطقه می تواند بسیار مفرح و شادی بخش باشد. تفریح در جنگل های شمال یا پیاده روی در خط ساحلی دریا باعث شور و نشاط در آدمی می گردد. در این قسمت به توصیف زیبایی های دهستان لاویج می پردازیم تا با جاذبه های آن بیشتر آشنا شویم. دهستان لاویج از توابع استان سرسبز و زیبای مازندران است. این دهستان به عنوان بهشت مازندران شناخته می شود. این نامگذاری بدون شک بی جهت نیست. این دهستان دارای طبیعت زیبا و بکر است به طوری که زیبایی و جلوه آن هر بیننده ای را متحیر می کند. لاویج در کنار جاذبه های بیشماری که دارد، دارای چشمه های آبگرم نیز است. در این قسمت قصد داریم تا مشخصاً در مورد چشمه های آبگرم لاویج توضیح دهیم و با خصوصیات آنها بیشتر آشنا شویم.

آبگرم لاویج کجاست؟

این آبگرم در دهستان زیبای لاویج و در روی کوه زیبای پوشیده از درخت قرار دارد. برای دیدن آبگرم لاویج ابتدا باید وارد دهستان زیبای لاویج بشوید. آبگرم لاویج از مهم ترین جاذبه های توریستی این دهستان محسوب می شود. لاویج در شهر چمستان قرار دارد. شهر چمستان نیز از توابع شهر نور مازندران می باشد. رسیدن به این مکان زیبا، مسافران را خسته نمی کند زیرا در مسیر راه شاهد مناظر زیبا از طبیعت خواهند بود. این دهستان فاصله 18 کیلومتری از چمستان دارد و با رانندگی در این مسیر می توانید خود را به این بهشت زیبا برسانید.

لاویج یعنی چی؟

مردم محلی روایت های مختلفی از اسم این دهستان دارند. وقتی پای صحبت های آنها می نشینید داستان های جالبی در مورد اسم این دهستان دارند که برایتان تعریف کنند. این دهستان زیبا در لابه لای کوهستان های زیبا و پر درخت شمال قرار دارد. اسم لاویج نیز بی تاثیر از موقعیت آن نمی باشد زیرا در زبان محلی (لا) به معنی میان و (ویج) به معنای انتها است. این دهستان زیبا در انتهای یک کوهستان زیبای پر از درخت های سرسبز قرار دارد. البته در مورد اسم این منطقه روایات دیگری نیز وجود دارد که معتبر ترین آنها همین بود که ذکر کردیم.

آب و هوای لاویج

لاویج جزء مناطق خوش آب و هوای مازندران محسوب می شود. در فصول مختلف آب و هوای مطبوع و دلپذیری دارد. مسافرانی که از این منطقه دیدن کرده اند همواره از هوای مطبوع این منطقه تعریف کرده اند. در فصل های بهار و تابستان هوای لاویج، بی نهایت مطبوع و خنک است و به آدمی احساس شادی و سرزندگی می دهد. لاویج به دلیل کوهستانی بودن، همواره زمستان های برف برفی را شاهد است. در قسمت های ساحلی مازندران شاهد بارش کم برف هستیم اما در این منطقه میزان این بارش ها زیاد است. بسیاری از مسافران فصل زمستان را برای سفر به لاویج انتخاب می کنند. بخارهایی که بر اثر سرما از چشمه های آبگرم این منطقه با آسمان می رود، یک منظره زیبا و رویایی ایجاد می کند. برای رفاه حال بازدیدکنندگان، آب این چشمه ها به درون حوضچه های کوچکی هدایت شده است. علاقمندان به چشمه های آبگرم لاویج ترجیح می دهند تا در فصل زمستان وارد این حوضچه ها شوند و دو تجربه همزمان از هوای سرد بیرون و آب داغ چشمه ها را داشته باشند.

قدمت لاویج

ریش سفیدان و بزرگان محلی داستان های زیادی در مورد قدمت این منطقه تعریف می کنند. بیشتر این داستان ها و افسانه ها حاکی از این است که قدمت این منطقه به قرون دوم و سوم هجری می رسد. تا چندی قبل قدمت این دهستان را فقط می شد از روی همین افسانه ها تخمین زد. در سالهای اخیر با کشفیاتی که در این منطقه صورت گرفته، قدمت آن را بیشتر از این مدت نشان می دهد. در این منطقه بطور اتفاقی در هنگام کندن چاه، استوانه ای را کشف می نمایند که قدمت آن به دوران هخامنشی باز می گردد.

جاذبه های گردشگری لاویج

دهستان لاویج دارای مکان های تفریحی و توریستی بیشماری است. هر گوشه از این منطقه دارای مناظر و جاهای دیدنی متنوعی است که علاقمندان به خود را از سرتاسر ایران به این منطقه می کشاند. لاویج دارای جنگل ها، کوه ها، چشمه ها و رودخانه ها می باشد که جلوه خاصی به این منطقه داده است. در کنار جاذبه های طبیعی که این دهستان دارد، دارای مکان های زیارتی و سیاحتی نیز می باشد. لاویج در لا به لای کوهستان قرار دارد و انتظار می رود چشمه های فراوانی در آن وجود داشته باشد. وجود چشمه آب گرم یک موهبتی است که در این منطقه وجود دارد.

محصولات محلی لاویج

دهستان لاویج دارای محصولات متنوع کشاورزی و دامداری است. مسافرانی که به این منطقه سفر می کنند، مشتاق هستند تا از این محصولات خریداری کنند. آب و هوای مطبوع در کنار آب زلالی که در این منطقه جریان دارد بستر مناسبی را برای رشد محصولات ارگانیک فراهم کرده است.

چشمه آبگرم لاویج

چشمه های آب گرم بصورت مداوم از دل زمین به جوشش در می آیند و به سطح زمین می رسند. وجود توده های آتشفشانی در نزدیکی سفره های آب زیر زمینی دلیل داغ بودن آب این چشمه ها می باشد. چشمه آبگرم لاویج یکی از جاذبه های طبیعی استان مازندران محسوب می شود که سالانه تعداد زیادی از مسافران برای دیدن و لذت بردن از آن به این دهستان می آیند. با توجه به خواص درمانی که این گونه از چشمه ها دارند، بسیاری از پزشکان برای معالجه بیماری های مختلف آن را تجویز می کنند. حمام آبگرم باعث می شود درد های مزمن که در نقاط مختلف بدن وجود دارد از بین رود. حمام آبگرم باعث به جریان افتادن گردش خون در بدن می شود و حس آرامش بخش به انسان می دهد. مسافرت به این بخش از لاویج در کنار اینکه یک گردش و تفریح محسوب می شود همچنین به عنوان یک سفر درمانی نیز حساب می گردد. آبگرم با خواصی که دارد می تواند روشی مناسب برای درمان بیماری های پوستی بشمار آید.

آبگرم لاویج که سرچشمه آن در قسمت شرقی کوه های لاویج قرار دارد، خواص درمانی فراوانی دارد. این آبگرم دارای املاح معدنی فراوانی از جمله گوگرد است که در درمان بیماری پوستی می تواند بسیار مفید باشد. از دیگر خواص این آبگرم، درمان دردهای مفصلی مانند کمر درد و پادرد است که پزشکان زیادی استفاده از آن را توصیه می کنند. همچنین برای تمدد اعصاب و کسب آرامش نیز می توانید از این چشمه های آبگرم معدنی استفاده کنید.

  • امکانات آبگرم
    آبگرم لاویج دارای امکانات متنوعی است که در جهت رفاه حال گردشگران تدارک دیده شده است. آبگرم لاویج به دو بخش مردانه و زنانه تقسیم بندی شده که مسافران با خیال آسوده می توانند به بخش های مربوطه بروند و از امکانات موجود در آن استفاده کنند.
  • قیمت آبگرم لاویج
    قیمت بلیط این آبگرم، بر اساس امکاناتی که در اختیار مشتریان قرار می دهند تعیین می شود. همچنین مدت زمانی که مشتری در آن سپری می کند نیز بر مبلغ بلیط می افزاید.
  • خواص آبگرم لاویج
    چشمه آبگرم لاویج دارای املاح معدنی فراوانی است. هریک از املاح موجود در این چشمه ها، دارای خواص درمانی فراوانی می باشد. وجود گوگرد در این چشمه ها خواص درمانی حیرت انگیزی به این چشمه ها داده است. گوگرد موجود در آن برای انواع بیماری های پوستی مفید است.

آبگرم لاویج در زمستان

زمستان های لاویج بسیار دیدنی است. منظره هایی که در این فصل بوجود می آید وصف نشدنی و حیرت آور است. تجربه زمستان گرم در چشمه های معدنی لاویج بسیار خاطره انگیز است. در فصل پاییز چهره این منطقه تغییر می کند و جنگل رنگ های متنوعی به خود می گیرد. در فصل زمستان لاویج به طور کلی سفید پوش می شود و تفریح و خوش گذرانی در آن بسیار لذت بخش است.

لاویج را باید دید تا زیبایی های آن را درک کرد. سرتاسر لاویج پر از زیبایی های وصف نشدنی است. طبیعت چنان موهبت خود را گسترانیده است که گویی نقطه ای از بهشت در اینجا فرود آماده است. رودخانه ها، چشمه ها، جنگل ها و صدها جای دیگر، نمونه ای از زیبایی های چشم نواز لاویج است. در ادامه به توصیف هرچه بیشتر این زیبایی ها می پردازیم تا شما را از تمام جاذبه های این منطقه مطلع سازیم.

ابگرم لاویج

در روستای لاویج پنج چشمه آبگرم معروف به نام های لاویج، شفل، بی بن او، فیل سنگی و ایران زمین وجود دارد که هر کدام خواص درمانی مختص به خود را دارند.
آبگرم های لاویج دارای امکانات مناسبی هستند و به دو قسمت مردانه و زنانه تفکیک شده اند. در این آبگرم ها استخر هایی به ظرفیت 10 الی 20 نفر وجود دارد و علاوه بر آن دوش های اختصاصی هم موجود است.

اگر قصد استفاده چند باره از آبگرم های معدنی لاویج را دارید و می خواهید چند روزی را در این فضای آرامش بخش سپری کنید می توانید در مسافرخانه هایی که در نزدیکی آبگرم قرار دارند، اقامت داشته باشید.
علاوه بر مسافرخانه، چندین دستگاه خانه و ویلا هم برای اجاره وجود دارد که می توانید با توجه به بودجه تان یکی از آن ها را برای چند شب اجاره کنید.
برای خرید سوغات هم می توانید به بازار لاویج که محصولات لبنی، ترشیجات، صنایع دستی و عسل معروف لاویج در آن عرضه می شود، سری بزنید.

جنگل های لاویج

جنگل های لاویج دارای درختان سرسبز و تنومندی است که ارتفاع زیادی قامت برافراشته اند. این جنگل ها یادگاری از دوران قدیم می باشد که در طی میلیون ها سال بوجود آمده اند. تفریح و گشت و گذار در این جنگل ها بسیار لذت بخش است. بسیاری از گردشگران فقط به دریا و حاشیه رودخانه ها توجه می کنند، در صورتی که جنگل های لاویج پر است از جاذبه های شگرف و رویایی که چشم هر بیننده ای را نوازش می کند. در کل این جنگل ها جلوه زیبایی از طبیعت را به نمایش گذاشته اند که بازدید از آنها تجربه ای جالب و به یاد ماندنی را برای مساقران ایجاد می کند.

عسل لاویج

طبیعت لاویج مکان مناسبی را برای پرورش زنبور و تولید عسل فراهم نموده است. زنبورها در جنگل به پرواز درمی آیند و از شهد گل ها و شکوفه های آنجا می نوشند. عسل تولید شده بسیار لذیذ و گوارا است. یقیناً این عسل در لیست بهترین عسل ها قرار می گیرد. اگر شما نیز قصد سفر به این منطقه را دارید، پیشنهاد می کنیم تا از عسل لاویج نیز میل بفرمایید. طعم و مزه عسل لاویج تا مدت ها در زیر زبانتان باقی خواهد ماند.

فیل سنگی لاویج

از دیگر جاذبه های طبیعی لاویج، فیل سنگی است. این فیل سنگی حاصل فرسایش سنگ بوده که در مجاورت یک کوه قرار دارد. فرسایش به گونه ای جذاب این سنگ را فرسایش داده و شکل فیلی را از آن بوجود آورده است. گردشگران زیادی برای تماشا و عکس گرفتن در کنار این مکان می آیند و لحظات خوش خود را ثبت دوربین می کنند.

موقعیت جغرافیایی لاویج

دهستان لاویج دارای موقعیت خاص جغرافیای است. این دهستان در ارتفاع 740 متری از سطح دریا قرار دارد. موقعیت این دهستان به گونه ای است که هم کشاورزی در آن امکان پذیر است و هم دامداری در آنجا میسر می باشد.

خرید ویلا در لاویج

تعطیلات فرصت مناسبی را برای رفتن به لاویج فراهم می کند. طبیعت زیبا و بکر این منطقه موجب شده تا سالانه مسافران زیادی به این دهستان زیبا سفر کنند. لاویج مناطق دیدنی زیادی دارد که تماشای همه آنها مدت زمیت زیادی را در بر می گیرد. این منطقه از مازندران، طرفداران زیادی در بین سرمایه گذاران دارد. خریداران زیادی به این دهستام رجوع می کنند و نسبت به خرید و فروش ویلا از مراکز معاملاتی سوال می نمایند. درخواست های مکرر خریداران حاکی از این مطلب است که این نقطه پتانسیل زیادی در بخش خرید و فروش ویلا داردو سرمایه گذاری در این حوزه بسیار سودزا و کم ریسک می باشد. ویلاهای مختلفی در این منطقه وجود دارد که دارای قیمت های متفاوت می باشد. خریداران با خیال آسوده می توانند ویلاهایی با قیمت مناسب خریداری کنند. اگر شما نیز به دنبال خرید ویلا در شمال هستید، پیشنهاد می کنیم که حتماً از لاویج نیز دیدن فرمایید.

کلام آخر

آبگرم لاویج یکی از مکان های گردشگری استان مازندرام می باشد که در دل کوه و جنگل قرار دارد. این آبگرم به دلیل داشتن املاح معدنی، دارای خواش درمانی بیشماری است. در طول سال گردشگران زیادی از این آبگرم دیدن می کنند. برای آن که بتوانید به لاویج بروید حتما از تهران به سمت چمستان که یک منطقه عالی برای گردش هست سفر کنید. بسیاری از کسانی که مهمان خارجی دارند، برای آن که ایران را به ایشان نشان دهند حتما به منطقه شمال کشور و آب گرم لاویج می روند.

بیشتر بدانید :

راه دسترسی به آبگرم لاویج چگونه است؟

این آبگرم در دهستان لاویج از توابع چمستان قرار دارد. برای رسیدن به این آبگرم باید از از شهر نور به چمستان بروید و بعد از آنجا راهی این روستا شوید. در دامنه کوه های لاویج چشمه های آبگرم وجود دارد.

در کدام بخش ها در لاویج سرمایه گذاری می شود؟

در بخش های کشاورزی و دامداری تقاضای زیادی برای سرمایه گذاری می شود. در زمینه خرید زمین و ویلا نیز تعداد مراجعین برای سرمایه گذاری زیاد است.

خرید ویلا در لاویج بصرفه است؟

با توجه به جاذبه هاب فراوان موجود در لاویج، همواره تعداد زیادی از مردم به این روستا سفر می کنند. از لحاظ شناخت و مشهور بودن، این روستا در ردیف نخست قرار دارد. عوامل مثبت فراوانی وجود دارد که تاثیر خود را بر روی قیمت ویلا می گذارد. سالانه قیمت ویلا در این منطقه افزایش می یابد. اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید، زود اقدام نمایید.

با توجه به جاذبه هاب فراوان موجود در لاویج، همواره تعداد زیادی از مردم به این روستا سفر می کنند. از لحاظ شناخت و مشهور بودن، این روستا در ردیف نخست قرار دارد. عوامل مثبت فراوانی وجود دارد که تاثیر خود را بر روی قیمت ویلا می گذارد. سالانه قیمت ویلا در این منطقه افزایش می یابد. اگر شما نیز قصد سرمایه گذاری در این حوزه را دارید، زود اقدام نمایید.

کشاورزی و دامپروری از مهم ترین مشاغلی است که در این روستا رواج دارد. محصولات متنوع کشاورزی و لبنی جزء سوغاتی های این دهستان محسوب می گردد. از همه مهم تر عسل لاویج می باشد که از سوغاتی های لذیذ این روستا می باشد. انواع صنایع دستی نیز از سوغاتی های پرطرفدار این منطقه محسوب می گردد.

 

‫5/5 (1 امتیاز )
‫3.3/5 (4 امتیاز )

آگهی های ویژه

فروش زمین 300 متری پلاک اول جنگل نور

  • متــــراژ۳۰۰ متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا۰ متر
  • موقعیتجنگلی
1,500,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا دوبلکس مدرن 400 متری 4 خواب سند تکبرگ

  • متــــراژ400 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
7,000,000,000 تومان / مبلغ کل
تماس با مشاور

فروش ویلا مدرن 300 متری فول هوشمند شهرک برند نور

  • متــــراژ۳۰۰ متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا۲۸۰ متر
  • موقعیتجنگلی
2,200,000,000 تومان / اقساط
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس 280 متری هوشمند و شهرکی رویان

  • متــــراژ350 متر
  • شهررویان
  • زیر بنـــا280 متر
  • موقعیتجنگلی
6,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس 250 متری استخر دار و روف دار نور

  • متــــراژ300 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا250 متر
  • موقعیتجنگلی
2,300,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا نیم پیلوت 300 متری 3 خواب سند تک برگ

  • متــــراژ300 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا150 متر
  • موقعیتجنگلی
3,500,000,000 تومان / مبلغ کل
تماس با مشاور

ویلا نما سنگ طرح دوبلکس 250 متری شهرک جنگلی با اصالت

  • متــــراژ۲۵۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۵۰ متر
  • موقعیتجنگلی
3,200,000,000 تومان / مبلغ کل
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس 260 متری سند دار و شهرکی رویان

  • متــــراژ350 متر
  • شهررویان
  • زیر بنـــا260 متر
  • موقعیتجنگلی
6,500,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا باغ 700 متری فول فرنیش و استخر دار نوشهر

  • متــــراژ700 متر
  • شهرنوشهر
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
9,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا چمستان فلت 90 متری سند دار و شهرکی

  • متــــراژ۱۵۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۹۰ متر
  • موقعیتجنگلی
2,000,000,000 تومان / مبلغ کل
تماس با مشاور