روستای چلندر کجاست ؟ (آب و هوا – مناطق دیدنی)

هر نقطه از چلندر زیبایی های خیره کننده ای دارد که شبیه آن را در هیچ جای دیگری نمی توان یافت. جاذبه های چلندر چشم هر بیننده ای را محو خود می کند. روستای زیبای چلندر از یک طرف به دریای مواج خزر راه دارد و از سوی دیگر به جنگل های حیرت انگیز منتهی می شود. چلندر یکی از مناطق توریست پذیر شمال کشور است که سالانه گردشگران زیادی را از سرتاسر کشور به سوی خود جلب می کند. روستای چلندر از توابع استان مازندران، بخش شهرستان نوشهر می باشد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد چلندر بیشتر صحبت کنیم و با جاذبه های گردشگری آن آشنا شویم.

روستای چلندر کجاست

این روستای زیبا در شهر نوشهر قرار دارد. نوشهر در فاصله نزدیکی از مرکز استان مازندارن واقع شده است. برای رسیدن به این روستای زیبا کافیست تا مسافت 18 کیلومتر از نوشهر را طی کنید تا به این بهشت زیبا برسید. در شمال این روستا دریای خزر قرار دارد و در جنوب آن جنگل های البرزی واقع شده است. چلندر از سمت غرب با روستای کهنه سرا و دزدک همسایه است و از قسمت شرق با روستای ملکار همسایه می باشد.

راه های دسترسی به چلندر

راه رسیدن به این روستا بسیار آسان است. کافیست تا ابتدا خود را به شهر نوشهر برسانید و سپس از سمت جاده های غرب آن به روستاهای مجاور چلندر برسید. بعد از عبور از روستای دزدک به مسیر ورودی روستای چلندر می رسید.

فاصله چلندر تا تهران

برای اینکه بخواهید از تهران به سمت چلندر حرکت کنید، دو مسیر در پیش روی شما قرار گرفته است. مسیر اول از طریق جاده چالوس است و مسافت آن 227 کیلومتر است. مسیر دوم از خسرو آباد و امامزاده علی می گذرد و مسافت آن 254 کیلومتر است.

تاریخچه روستای چلندر

برای پی بردن به قدمت تاریخی چلندر، کافیست تا به آثار قدیمی و باستانی آنجا سر بزنیم. در کتب تاریخی و سفرنامه های قدیمی از این روستا چندین بار نام برده شده است. با مطالعه سفرنامه موسیو بهلر درمیابیم که از دیرباز این روستا مورد توجه جهانگردان و تاجران قرار داشته است.

آب و هوا روستای چلندر

آب و هوای این روستا مناسب افرادی است که به پیاده روی علاقه دارند. گردش و پیاده روی در جنگل های خوش آب وهوای این روستا باعث سرزندگی در انسان می شود. موقعیت جغرافیایی این روستا باعث شده تا آب و هوای مطبوعی در آن شکل بگیرد. چلندر در ارتفاع 140 متری از سطح دریا قرار دارد. قرار گرفتن در این ارتفاع باعث شده تا شرایط لازم برای بوجود آمدن درختان و گیاهان مختلف فراهم شود. این روستا در دامنه کوهستان زیبایی قرار دارد که از یک سو به جنگل و از سوی دیگر به دریا مشرف است. هوای بهار و تابستان چلندر معتدل است اما در فصول پاییز و زمستان هوا سرد می شود. حیات وحش چلندر بسیار متنوع است در مناطق جنگلی آن حیوانات وحشی مثل خرس، گوزن، پلنگ، خوک وحشی و انواع پرندگان وجود دارد.

غذاهای محلی روستای چلندر

چلندر غذاهای محلی متنوعی دارد. مردم این روستا بسیار مهمان نواز هستند و برای مهمان احترام ویژه ای قائل هستند. گردشگرانی که به این منطقه سفر کرده اند، همواره از طعم و بوی غذاهای آنها تعریف می کنند. میل کردن از این غذاهای لذیذ به هر فردی که قصد سفر به این منطقه را دارد پیشنهاد می شود. از غذاهای معروف این روستا می توان به خورشت آلو، آش کدو و بیج بیج اشاره کرد.

مکان های دیدنی چلندر

چلندر دارای مکان های طبیعی و تفریحی بسیاری می باشد که در گوشه گوشه این روستا قرار گرفته است. جنگل های متراکم و سرسبز این روستا در کنار ساحل دیدنی آن از مهم ترین جاذبه های گردشگری چلندر می باشد. در دل کوهستان های این منطقه چشمه های آب زلال جریان دارد و نوشیدن از آنها جان تازه ای به انسان می دهد. از دیگر جاذبه های این روستا، آبشار چلندر است. این آبشار جلوه ای بسیار زیبا و تماشایی به منطقه داده است. در ادامه به معرفی مکان های دیدنی چلندر می پردازیم تا با جاذبه های طبیعی آن بیشتر آشنا شوید. پیشنهاد ما به شما این است که چلندر را نیز در لیست سفرهای خود قرار دهید.

آبشار چلندر نوشهر

آب در رودخانه های چلندر جریان می یابد و از لا به لای کوه ها و دره ها می گذرد. جاهایی که صخره های عمودی در مسیر این رودها قرار می گیرد، آبشارهای زیبایی در آن منطقه بوجود می آید. آبشار چلندر با ریزش خود بر روی سنگ ها، منظره زیبایی را بوجود می آورد. این آبشار در دل جنگل سرسبزی قرار دارد که برای رسیدن به این آبشار زیبا باید مقداری پیاده روی کنید تا به آن برسید. در مسیر راه از زیبایی های جنگل و منظره های طبیعی موجود در آن لذت ببرید تا به این آبشار خارق العاده برسید و از تلائلو آن غافلگیر شوید.

دریاچه ارواح چلندر

این دریاچه در فاصله نزدیکی از چلندر قرار دارد و با پیمودن مسیر کوتاهی می توانید به این دریاچه شگفت انگیز برسید. دریاچه ارواح یکی از دیدنی ترین مکان های این ناحیه می باشد. جنگل های اطراف این دریاچه باعث افزایش زیبایی آن گردیده است. این دریاچه در منطقه کوهستانی و مرتفع قرار دارد و از مناطق بکر استان مازندران محسوب می شود. به دلیل بکر بودن منطقه سالانه تعداد زیادی گردشگر و طبیعت دوست به این دریاچه می آیند و از دیدن مناظر عجیب آن لذت می برند.
جنگل های اطراف این دریاچه از درختان توسکا و ممرز تشکیل شده است. این جنگل ها محل زندگی حیوانات ریز و درشت بسیاری می باشد. بیشتر گردشگران به هدف لذت بردن از سکوتی که در این دریاچه حاکم است به آنجا می روند. در ساعات خاصی از روز این سکوت با نجوای زیبای پرندگان توام می شود و حس گوشنوازی به شنوندگان می دهد.
در داخل و اطراف این دریاچه درختان کمر شکسته و نصفه ای وجود دارد که چهره خاصی به دریاچه داده است. در روزهای مه آلود، چهره این دریاچه وهم آلود و اسرار آمیز می شود. این دریاچه مساحت گسترده ای را در بر میگیرد. طول این دریاچه 700 متر و عرض آن 300 متر است. دریاچه در طی هزاران سال گسترده شده و وارد حوزه جنگل ها شده و بسیاری از مناطق جنگلی این ناحیه را آب فرا گرفته است. تماس درختان با آب در طی سالیان دراز باعث گردیده تا درختان پوسیده شوند و بصورت نصفه بشکنند. در برخی نقاط این دریاچه ریشه های درختان در اثر ورود آب از خاک بیرون آمده و در سطح زمین دیده می شوند.

جنگل های چلندر

چلندر به جنگل های تو در تو و زیبایش معروف است. به مسافرانی که به این نقطه از شمال می روند توصیه می گردد که چلندر را بدون سرزدن به جنگل هایش ترک نکنند. جنگل های چلندر فوق العاده زیبا و دیدنی است. بسیاری از جنگل های چلندر جزء مناطق حفاظت شده محسوب می گردد. در این مناطق حیوانات زیادی با خیال آسوده به زندگی مشغول هستند. بسیاری از گردشگران با تورهای مجرب و کاربلد به این ناحیه می روند و حیوانات و پرندگان این منطقه را از فاصله مناسبی مشاهده می کنند. در توصیف جنگل های چلندر هرچقدر هم بگویم کم گفته ایم. کلمات در بیان زیبایی های این جنگل کم می آورند. برای درک صحیح این زیبایی ها باید از نزدیک این مناظر زیبا را دید و لذت واقعی را از آن برد.

ساحل چلندر

پیاده روی و تفریح در سواحل چلندر بسیار لذت بخش است. کیفیت سواحل در این منطقه از درجه خوبی برخوردار است. پیاده روی در کنار سواحل چلندر، علاوه بر اینکه تماشای دریای زیبا را به شما هدیه می دهد باعث می گردد تا صدای گوش نواز امواج دریا و مرغان دریایی را از نزدیک بشنوید و حس کنید. سواحل چلندر زیبایی های بخصوصی دارد که علاقمندان خود را از سرتاسر کشور به سمت خود می کشاند. در صورت داشتن جواز ماهیگیری، می توانید ساعاتی را با قلاب ماهیگیری خود در این منطقه سپری کنید و لحظات خوشی را برای خویش رقم بزنید.

سوغات روستای چلندر

چلندر نیز مانند سایر نقاط مازندران دارای سوغاتی های متنوعی است. مسافران و گردشگرانی که از این منطقه دیدن می کنند از سوغاتی های چلندر نیز خریداری می نمایند. سوغاتی ها متعلق به محصولات محلی و دست ساز ساکنین چلندر می باشد. یک نوع اصالت در صنایع دستی این مردم می توان یافت که حاکی از سابقه فرهنگی آنها می باشد. سوغاتی چلندر شامل برنج خوش عطر و طعم، شیرینی های متنوع و قماق است.

بهترین زمان سفر به چلندر

چلندر در طول سال آب و هوای متنوعی را تجربه می کند. بهار چلندر بسیار زیبا و دلپذیر است. بیشتر علاقمندان به طبیعت، در این فصل وارد چلندر می شوند تا با چشم خود زنده شدن طبیعت را از نزدیک مشاهده کنند. در این فصل میزان بارندگی در مقایسه با سایر فصلها بیشتر بوده و بوی نم باران تمام فضای روستا را فرا می گیرد.
در فصل تابستان قضیه کمی فرق می کند. در این فصل هوا معتدل تر شده و شاهد تابش بیشتر آفتاب هستیم. پرندگان مهاجر بیشتر در این فصل از مناطق سردسیر به چلندر مهاجرت می کنند. میزان شرجی بودن هوا در مناطق ساحلی یک مقدار بیشتر از سایر مناطق است.
فصل پاییز نیز زیبایی های خود را دارد. در این فصل چلندر رنگ های متنوعی به خود می گیرد. رنگ بیشتر درختان از سبز به زرد و نارنجی متمایل می گردد. این فصل جلوه زیبایی به طبیعت می دهد.
فصل زمستان چلندر واقعاً دیدنی است. در این فصل چلندر سراسر سفید پوش می گردد. افرادی که به سرمای هوا حساس نیستند، این فصل مناسب آنهاست تا به چلندر سفر کنند و زیبایی های چندگانه طبیعت را از نزدیک ببینند و لذت ببرند.
با توجه به مطالب ذکر شده، در هریک از فصول ذکر شده چلندر زیبایی های مخصوص به خود را دارد و این به سلیقه افراد بستگی دارد که کدام فصل را برای سفر به چلندر انتخاب کنند.

خرید ویلا در چلندر

با توجه به زیبایی ها و جاذبه های طبیعی و گردشگری که در چلندر وجود دارد، افراد زیادی تمایل دارند تا به این منطقه از مازندران بیایند و از نزدیک ویلاهای اینجا را مشاهده نمایند. با توجه به افزایش قیمت ویلا در سالهای اخیر، این منطقه مناسب سرمایه گذاری در حوزه ویلا می باشد. ویلاها در چلندر بسیار متنوع هستند به گونه ای که هم ویلاهای جنگلی در آن موجود است و هم ویلاهای ساحلی در آنجا یافت می شود. بسیاری از خریداران ترجیح می دهند تا در مناطق جنگلی ویلا بخرند و از سکوت حاکم بر آنجا حس آرامش بگیرند. برخی دیگر نیز تمایل دارند تا در نزدیکی دریا یک ویلای ساحلی خریداری نمایند و هر روز صبح با صدای دلنشین امواج دریا و مرغان دریایی از خواب بیدار شوند. انتخاب منطقه ای که ویلا در آن قرار دارد بر عهده خریداران است تا با توجه به سلیقه خود ویلای مناسبی را خریداری نمایند و اوقات فراغت خود را در آنجا به خوشی سپری کنند.

قیمت ویلا در چلندر

قیمت ویلا در چلندر بسیار متفاوت می باشد. در این منطقه ویلا بر اساس میزان امکاناتی که دارد تعیین می گردد. همچنین بسیاری از ویلاها در مناطق پر متقاضی قرار دارند که قیمت آنها بالاست. برخی دیگر از ویلاها در مناطق دنج و حومه چلندر قرار گرفته اند که از قیمت پایین تری برخوردار هستند. با توجه به میزان بودجه ای که در دسترس دارید میتوانی از مراکز خرید و فروش ویلا پرس و جو کنید تا بتوانید متناسب با سرمایه خود ویلای مناسبی را خریداری کنید.

کلام آخر

چلندر یکی از مناطق زیبا و خوش آب و هوای مازندران شمرده می شود. سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این منطقه دیدن می کنند. چلندر پتانسیل بالایی در جذب توریست و گردشگر دارد. این منطقه دارای طبیعت زیبا و چشم نواز است. ویژگی های مثبت زیادی می توان برای چلندر برشمرد. ویژگی های مثبت چلندر باعث شده تا بسیاری از سرمایه گذاران این منطقه را به عنوان مکانی برای سرمایه گذاری و خرید ویلا انتخاب نمایند.

سوالات متداول

‫3.5/5 (2 امتیاز )
‫4.3/5 (3 امتیاز )

آگهی های ویژه

ویلا نیم پیلوت فول مدرن مستندات کامل

  • متــــراژ۳۰۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۲۰۰ متر
  • موقعیتجنگلی
2,300,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

فروش فوری ویلا مدرن فول هوشمند پلاک اول جنگل

  • متــــراژ۲۸۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۲۵۰ متر
  • موقعیتجنگلی
1,600,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس نور 350 متری استخر دار و فول فرنیش

  • متــــراژ350 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا280 متر
  • موقعیتجنگلی
3,500,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا 250 متری سند دار منطقه‌ برند جنگلی

  • متــــراژ۲۵۰ متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا۱۵۰ متر
  • موقعیتجنگلی
1,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا باغ فول فرنیش و 500 متری چمستان

  • متــــراژ۵۰۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۲۷۰ متر
  • موقعیتجنگلی
3,500,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا استخر دار نور چمستان

  • متــــراژ۳۴۰ متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا۳۳۰ متر
  • موقعیتجنگلی
5,000,000,000 تومان / مبلغ کل
تماس با مشاور

فروش فوری ویلا دوبلکس مدرن 3 خواب

  • متــــراژ۳۷۰ متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا۲۰۰ متر
  • موقعیتجنگلی
1,800,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا نوشهر دوبلکس 400 متری استخر دار و فول فرنیش

  • متــــراژ400 متر
  • شهرنوشهر
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
9,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس نور 300 متری استخر دار و فول فرنیش

  • متــــراژ300 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
5,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا فلت استخر دار و شهرکی 120 متری چمستان

  • متــــراژ۲۵۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۲۰ متر
  • موقعیتجنگلی
2,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور