آب پری کجاست ؟ (آب و هوا، تاریخچه و مناطق دیدنی)

 آب پری در 13 کیلومتری رویان، 20 کیلومتری نور و 69 کیلومتری چالوس از زیباترین مناطق گردشگری استان مازندران است. طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه با درختان نزدیک به هم و جاده ای پیچ در پیچ در دل کوهستان که زیبایی های طبیعت را به رخ می کشد آنقدر چشم نواز است که حتی زمستان سرد و سفید پوش آن که رفت و آمد در جاده را بسیار سخت می کند گردشگران بیشماری را به سمت خود می کشد، البته بهترین فصل های سفر به آب پری بهار و تابستان به دلیل هوای روح نواز آن می باشد ولی در پاییز هم تغییر رنگ درختان جنگلی می تواند ساعت ها چشمان بیننده را مسحور کند.

هر چند جادوی واقعی آب پری واقع در جاده رویان – بلده، وقتی شروع می شود که در کنار آبشار آن باشید. اما منظره های دیگر طبیعت آنقدر چشم نواز است که می تواند لحظه های فوق العاده ای را در حافظه تصویری شما یا دوربینتان ثبت کند. آبشاری که ناگهان در سمت چپ شما پدیدار می شود به دلیل رانش زمین و ریزش سنگ های کوه در آن شباهت زیادی به آبشار ندارد و آب کمی با سرعت در میان سنگ ها جاری می شود. اما صدای آب به همین دلیل زیباتر شده و تا مدتها در حافظه شنوایی شما باقی خواهد ماند.

هوای آب پری نسبت به رویان حدودا ده درجه سانتی گراد خنک تر است و به همین علت بهترین نقطه برای فرار از گرمای تابستان در منطقه محسوب می شود. از طرفی آب پری به علت اینکه در پارک جنگلی رویان واقع شده دارای امکانات رفاهی از قبیل آلاچیق، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و محل بازی برای کودکان می باشد. همچنین امنیت پارک توسط نیروی انتظامی کاملا تامین شده و در صورتی که لباس و کفش مناسب به همراه داشته باشید می توانید با پیاده روی حتی در بعضی از نقاط آبشار روز بیاد ماندنی ای را برای خود رقم بزنید البته حتما دقت کنید مکانی را که برای پیاده روی انتخاب کرده اید جریان سریعی نداشته باشد و در روز بارانی از این کار صرف نظر کنید.

در آب پری علاوه بر موارد ذکر شده می توانید لذت خوردن غذای محلی درست شده روی هیزم یا ذغال و همچنین آش های محلی را تجربه کنید. شاید مهمترین نکته در مورد منطقه این باشد که شما با خیال راحت می توانید خانواده خود را برای دیدن آبشار و لذت بردن از طبیعت کوهستان با خود همراه کنید و وقتی نسیم خنک آن دست نوازش روی صورت های شاد کودکانتان می کشد در اوج امنیت از خوردن چای زغالی در محیط امن رستوران هایی که مشرف به آبشار است لذت ببرید.

آبشار آب پری یکی از جاذبه های زیبا و دیدنی استان مازندران است. این آبشار زیبا از قسمت های مرتفع این استان سرچشمه می گیرد. زیبایی های چشم نواز آن نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. قرار گرفتن این آبشار در کنار جنگل، منظره ای وصف نشدنی را ایجاد کرده است که هر انسانی را به وجد می آورد. این آبشار در شهر رویان از توابع استان مازندران قرار دارد. مسافران و گردشگران زیادی سالانه به این منطقه سفر می کنند. جنگل ها با داشتن درخت های سر به فلک کشیده به همراه جویبارهای آب زلال منطقه رویایی را ایجاد کرده است. در این بخش به خصوصیات آبشار آب پری می پردازیم و با جاذبه های گردشگری آن بیشتر آشنا می شویم.

آب پری کجاست؟

برای رسیدن به آبشار آب پری کافیست تا مسیر جاده چالوس را به پیش گیرید. بعد از اینکه پنجاه کیلومتر از این جاده را پیمودید، مسیر خود را به سمت شرق تغییر دهید. با تغییر جهت و طی نمودن مسافتی به شهری بنام رویان می رسید. از ویژگی های مثبت شهر رویان این است که فاصله کمی با مرکز شهر نور دارد و فقط 5 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. در طی سال همواره توریست های زیادی از مازندران و مناطق شمالی کشور دیدن می کنند. توریست ها همواره با تورهای گردشگری وارد استان مازندران می شوند. خوبی شهر رویان این است که در مسیر تردد قرار دارد و علاقمندان به این شهر می توانند به سهولت خود را به این شهر برسانند. پیدا کردن این آبشار نیز کار راحتی است. این آبشار یکی از جاذبه های معروف این شهر محسوب می گردد و در زیبایی و جذابیت زبانزد عام و خاص است.

تاریخچه آب پری

ریش سفیدان و بزرگان محلی داستان های زیادی در مورد آبشار آب پری دارند که برای بازدید کنندگان نقل کنند. نقل قول های زیادی در مورد تاریخچه آن وجود دارد که مشتاقان آن از راه های دور و نزدیک به این قسمت از مازندران می آیند تا در کنار بازدید از آب پری، قصه ها و افسانه های مهیج آن را نیز بشنوند. در گویش محلی مازندرانی به آب پری (پری او) می گویند. در اطراف این آبشار درختان زیادی وجود دارد که بر روی آن سایه گسترانیده اند. در قدیم آبشار و اطراف آن را محل زندگی جن و پری می دانستند و به همین جهت نیز نامگذاری آن اقتباسی از نام پری است.

آب و هوای آب پری

علاقمندان سفر به این نقطه از شمال، همواره نسبت به آب و هوای خوش آن احساس خرسندی می کنند. آب و هوای خنک و مطبوع این قسمت، باعث گردیده تا در تمام فصول سال علاقمندان را به سمت خود جذب کند. آب و هوای این منطقه در فصول بهار و تابستان دلپذیر تر است. در این فصول هوا خنک بوده و تفریح و گردش در این منطقه بسیار مفرح و شادی بخش است. در فصل پاییز هوا سرد تر می شود و باید از لباس های گرم استفاده کرد. مسافرانی که قصد رفتن به این منطقه در فصل پاییز را دارند حتماً باید لباس گرم همراه خود داشته باشند. در تمام فصول سال، این منطقه دارای زیبایی ها و جاذبه های متنوعی است که علاقمندان را از سراسر کشور به سمت خود می کشاند.

طبیعت زیبای آب پری

طبیعت زیبای این منطقه به گونه ای است که تا مدتها در ذهن مسافران و گردشگران می ماند. جویبارهای جاری، آب زلال، درختان سر به فلک کشیده و کوه ها و صخره های پوشیده از درخت، جزء جاذبه های این منطقه می باشد. گردشگران بسیاری به صورت متوالی این منطقه را برای مسافرت انتخاب می کنند. آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبا و خیره کننده از جمله جاذبه های شگفت انگیز این منطقه است. آبشار آب پری بر روی سنگ های ریز و درشتی به جریان می افتد و منظره زیبایی را بوجود می آورد. آب در طی سالیان دراز بر روی کوه در جریان بوده است. جریان متوالی باعث گردیده تا صخره های کوه و مناطق اطراف آن دچار فرسایش شوند. فرسایش سنگ ها و صخره ها باعث گردیده تا فرم و حالت خاصی به خود بگیرند که این امر زیبایی آبشار را دو چندان کرده است.

آداب و رسوم مردم رویان

آداب و رسوم مردم در این نقطه از کشور مخصوص و منحصر بفرد است. مردمی نهایت مهماندوست و مهمانواز دارد و درب خانه های آنها بر روی میهمانان باز است. مردم این منطقه به زبان شیرین مازندرانی صحبت می کنند. لباس های محلی این استان همواره مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی قرار داشته است. لباس های محلی این استان از پارچه های زیبا در رنگ های شاد و چشم نواز دوخته می شود. بیشتر پارچه های مصرفی در این لباس ها، توسط خود مردم محلی تهیه و تولید می گردد. علاوه بر صنایع دستی و لباس های محلی که مردم این استان دارند، دارای آداب و رسوم زیبا و پسندیده ای نیز هستند که در سطح کشور آنها را با این خصوصیات می شناسند. مردم این خطه از کشور، اعیاد و مراسم مذهبی را به گونه ای تجلیل می کنند که باعث جاودانگی این مراسم برای نسل های بعدی می گردد. در ادامه به برخی از آداب و رسوم رایج مردم در این منطقه می پردازیم تا با سنت ها و آداب و رسوم آنها بیشتر آشنا شوید.

نوروزخوانی در رویان

چند روز قبل از نوروز تعدادی از هنرمندان و شاعران محلی که به آنها نوروز خوان نیز می گویند، به روستاهای این منطقه می روند و با صدای خوش، اشعاری در مدح بزرگان و امامان معصوم می خوانند و از آنها طلب خیر و برکت در سال جدید می کنند. همچنین با خواندن ترانه های محلی برای مردم، آمدن بهار و سرسبزی را مژده می دهند.

عید نوروز در رویان

تجلیل از نوروز در این استان همانند سایر استان های کشور می باشد اما با یک تب و تاب خاصی که مشابه آن را در جای دیگری نمی توان یافت. سفره هفت سین را به زیبایی می چینند و منتظر زمان تحویل سال می باشند. بزرگان خانواده دعای مخصوص تحویل سال را می خوانند و منتظر سال نو می مانند. در نوروز خانم های خانواده بصورت دسته جمعی غذاهای لذیذی مانند سبزی پلو با مرغ و گوشت درست می کنند و آن را در بین همسایگان تقسیم می نمایند.

شب یلدا در رویان

در شب یلدا فامیل ها دور هم جمع می شوند و این شب را در کنار یکدیگر تجلیل می کنند. این شب طبق یک آداب و رسوم خاصی برگزار می شود. در این شب هندوانه یا ماست می خورند و بر این اعتقاد هستند که خوردن این دو در زمستان باعث می گردد تا دیگر در این فصل سردشان نشود. دختران دم بخت در این شب، برای باز شدن بختشان آداب و رسوم سنتی را اجرا می کنند و بر این اعتقاد هستند که با این اعمال بخت آنها باز می شود و روانه خانه شوهر می گردند.

فاصله تهران تا آب پری

آبشار آب پری در شهر رویان قرار دارد و فاصله آن تا این شهر 17 کیلومتر می باشد. شهر رویان در نزدیکی شهر نور قرار دارد. مسافرانی که قصد سفر از تهران به این منطقه را دارند می توانند با پیمودن مسیر 239 کیلومتری به این آبشار برسند. به دلیل فاصله نزدیکی که این منطقه تا تهران دارد، همواره در لیست تورهای گردشگری قرار داشته و گروه های متعددی سالانه وارد این منطقه می شوند.

خرید ویلا در آب پری

مراکز معتبری در شهر رویان، چمستان و نور قرار دارد که در زمینه خرید و فروش ویلا در آب پری فعال هستند. ویژگی های منحصر بفردی که این منطقه دارد باعث شده تا خریداران و سرمایه گذاران زیادی به این منطقه جهت خرید ویلا رجوع کنند. آب و هوای این منطقه باب میل همه افراد است. با داشتن ویلای شخصی در این منطقه می توانید طبیعت و سرسبزی را در نزدیکی محل سکونت خودتان داشته باشید.

قیمت ویلا در آب پری رویان

در بخش های مختلف این منطقه قیمت ویلا متفاوت است. قیمت ویلا با توجه به یکسری امکاناتی که ویلا دارد تعیین می گردد. منطقه ای که ویلا در آن قرار گرفته نیز در قیمت نهایی ویلا بی تاثیر نیست. بسیاری از مناطق رویان دارای امکانات رفاهی است که نزدیکی این امکانات به ویلاها باعث می گردد تا قیمت ویلا افزایش یابد. متراژ و مساحت زیر بنای ویلا از جمله موارد مهمی است که، قیمت نهایی با توجه به آن اعلام می شود. بسیاری از افراد به دلیل طبیعت زیبا و بکری که در این منطقه وجود دارد، اقدام به خرید ویلا در آب پری می کنند. برخی دیگر از خریداران ترجیح می دهند که در مکانی از آب پری ویلا بخرند که به امکانات رفاهی شهری نزدیک باشد. از طرفی راه های دسترسی به این منطقه نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. ویلاهایی که در نزدیکی خیابان قرار دارند، از این مزیت برخوردارند که رفت و آمد به آنها آسانتر است. برخی از ویلا ها در مناطق جنگلی وجود دارند که راه دسترسی به آنها دشوار است و افراد را دچار زحمت می کند. قیمت ویلاهایی که به مسیرهای جاده ای نزدیک هستند در مقایسه با ویلاهایی که در نقاط دنج قرار دارند، گران تر می باشد.

جاهای دیدنی آب پری

آبشار آب پری و حومه آن دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که علاقمندان را در حیرت فرو می برد. جاده آب پری از جمله قسمت هایی است که در اطراف آن مناظر چشم نواز زیادی وجود دارد. گردشگرانی که از این جاده می گذرند، از ماشین خود پیاده شده و ساعت ها در کنار جاده توقف می کنند و از زیبایی هایی که در این مسیر دارد لذت می برند. در مسیر جاده های این منطقه همواره بازار های محلی دایر می گردد که در آن محصولات متنوع روستایی به فروش می رسد. علاقمندان به این نوع محصولات در این بازارچه ها توقف می کنند و کالای مورد نظر خود را خریداری می نمایند.
اگر قصد سفر به این آبشار را دارید می توانید با خیال آسوده به این منطقه سفر کنید. آب پری به تمام امکانات رفاهی مجهز است. در نزدیکی این آبشار دکه ها و بوفه های متعددی تعبیه شده که در آن انواع و اقسام خوراکی های محلی به فروش می رسد. در این دکه ها با آب زلال رودخانه چای درست می کنند و به مسافران تقدیم می کنند تا خستگی از تن آنها در رود. در قسمت های مختلف آب پری، آلاچیق هایی گذاشته اند تا مسافران و گردشگران در کنار اینکه از دیدن مناظر لذت می برند، بتوانند مدتی را به استراحت بپردازند. در این منطقه برای آسایش بیشتر مسافران، سرویس های بهداشتی نیز وجود دارد.

کلام آخر

آبشار آب پری در شهر رویان قرار دارد. شهر رویان از توابع استان مازندران است که در بین دو شهر توریستی نور و نوشهر قرار دارد. از ویژگی های مثبت این شهر نزدیکی آن به دریا و جنگل می باشد. آبشار آب پری که در این شهر قرار دارد از جاذبه های مهم گردشگری این منطقه محسوب می شود. آبشار آب پری و مناطق اطراف آن پر از جاذبه های گردشگری است. بازار خرید و فروش ویلا در این منطقه داغ است و همواره سرمایه گذاران زیادی به آنجا می روند.

سوالات متداول

آیا آب پری برای خرید ویلا مناسب است؟

منطقه آب پری و شهر رویان یکی از مناطق زیبا و سرسبز استان مازندران محسوب می شوند. در شمال شهر رویان دریای مازندران قرار دارد و در جنوب آن رشته کوه ای البرز، که همین ویژگی ها رتبه این شهر را در بین مناطق توریست پذیر بالا برده است. همین ویژگی های مثبتی باعث شده تا این منطقه برای خرید و سرمایه گذاری ویلا بسیار مناسب باشد.

برای خرید ویلا در آب پری به کجا مراجعه کنیم؟

خرید و فروش ویلا در مراکز معتبر شهرهای رویان، چمستان و نور انجام می شود. برای خرید ویلا باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا ویلای مناسبی را خریداری کنید. با توجه به کلاهبرداری هایی که در این بخش صورت گرفته، توصیه می گردد که بعد از تحقیقات کامل و مفصل، اقدام به خرید ویلا نمایید.

‫4.7/5 (3 امتیاز )
‫5/5 (2 امتیاز )

آگهی های ویژه

ویلا دوبلکس 350 متری سند دار و شهرکی قواره اول جنگل

  • متــــراژ350 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا200 متر
  • موقعیتجنگلی
2,200,000,000 تومان / اقساط
تماس با مشاور

ویلا مدرن هوشمند و مبله قواره اول جنگل الیمالات

  • متــــراژ350 متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا250 متر
  • موقعیتجنگلی
2,300,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا در مازندران 250 متر زمین

  • متــــراژ۲۵۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۶۰ متر
  • موقعیتجنگلی
900,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا فلت مدرن 350 متری سند دار و استخر دار در منطقع برند

  • متــــراژ350 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا150 متر
  • موقعیتجنگلی
1,500,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

خرید ویلا فلت منطقه برند

  • متــــراژ۲۰۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۱۰۰ متر
  • موقعیتجنگلی
800,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا مدرن 600 متری با درختان قدیمی 100 ساله

  • متــــراژ600 متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا300 متر
  • موقعیتجنگلی
3,000,000,000 تومان / اقساط
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس مشجر و فول مبله واقع در نوار جنگلی

  • متــــراژ400 متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا250 متر
  • موقعیتجنگلی
2,200,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس استخر دار و شهرکی 270 متری چمستان

  • متــــراژ۲۷۰ متر
  • شهرچمستان
  • زیر بنـــا۲۴۰ متر
  • موقعیتجنگلی
2,300,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا دوبلکس لاکچری مستندات کامل فول فرنیش استخر 4 فصل

  • متــــراژ۳۵۰ متر
  • شهررویان
  • زیر بنـــا۳۰۰ متر
  • موقعیتجنگلی
6,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور

ویلا باغ 400 متری استخر دار و شهرکی نور

  • متــــراژ400 متر
  • شهرنور
  • زیر بنـــا210 متر
  • موقعیتجنگلی
3,000,000,000 تومان / پیش پرداخت
تماس با مشاور